Minneord John Berge

Vi har fått høre at vårt mangeårig medlem og tidligere leder i Nordenfjeldske Fuglehundklub, John Berge (77 år), har omkommet i en båtulykke i Tydal.

John ble født i Selbu og kom tidlig inn i fuglehundmiljøet, og var en meget engasjert og aktiv jeger- og hundemann. John viste i en årrekke et betydelig engasjement i klubbarbeidet, og har vært sentral i å føre klubben dit vi er i dag. John tok på seg vervet som leder i perioden 1994 – 1996. Han ble tildelt klubbens gullmerke i 1997 for sin betydelige innsats på mange områder. John vant Norsk Derby med to hunder, i årene 1986 og 1995.

Han utdannet seg som jaktprøvedommer og har utøvd dommergjerningen på beste måte på utallige jaktprøver. Han var en markant og populær dommer som var klar i sin tale, og han viste meningers mot både som dommer, i privat sammenheng, og som «kollega» i fuglehundmiljøet.
Han var aktiv og gjorde en god jobb i Kongsvoldkomiteen i mange år.
John hadde et smittsomt godt humør, et hyggelige smil til alle, og hans gode kommentarer vil bli savnet av mange.

John, takk for det du har tilført oss i Nordenfjeldske Fuglehundklub og til fuglehundmiljøet generelt. Takk for at vi fikk kjenne deg.