Julehilsen fra styreleder

Kjære medlemmer i NFK

Julehøytiden nærmer seg med raske skritt, og NOK et aktivt år i klubben er snart over.

Etter at vinter- og våraktivitetene våre var over var det tid for gjennomføring av Sølvhundutstillingen vår. Et flott arrangement med god deltakelse der vi i år flyttet arrangementet tilbake til Leangen.

Klubben fikk gjennom våren utdannet flere nye instruktører på aversjon, noe som kommer til å lette den viktige jobben som må gjøres på det området. Behovet og viktigheten er stor og det er med glede vi kan se at så mange hundeeiere tar ansvar.

Dressur-, valp- og apportkurs er gjennomført, der påmeldingen viser at det er et stort behov for slike kurs. Klubben prøver å legge opp til at så mange som mulig skal få delta.

Gjennom sommeren fikk de som ønsket det, mulighet for å trene på leirdueskyting på banene hos Nidaros jaktskytterklubb. I juli/august var treningsterrengene i Vassfjellet åpne og også der var det rekordstor interesse og deltakelse.

Høst er også tid for jaktprøver og vi gjennomførte en flott skogsfuglprøve på Jervskogen før et stort mannskap inntok Kongsvoll og sto som arrangør for Norsk Derby og Sølvhundprøven. Dessverre fikk vi heller ikke i år ikke kåret noen Sølvhundvinner.

Mange av oss har hatt en aktiv høst med deltakelse på jaktprøver og utstillinger. Hyggeligeaktiviteter der vi får være aktive sammen med våre hunder. Høsten er jo for mange årets høydepunkt da vi endelig kan la hundene våre utøve det de liker aller best, å jakte på ryper i fjellheimen. Situasjonen med rypebestand gjorde i år at nesten alle terreng
ble steng for jakt og la oss håpe at disse begrensningene bidrar til at vi i årene som kommer
ser en virkning.

Ønsker å benytte anledningen til å takke vår generalsponsor Troll Hundefor og våre hovedsponsorer for et veldig godt samarbeide. Godt å se at dere ser verdien av å bli med oss
på laget.

Ønsker med dette å ønske dere alle sammen, to og firbeinte, en riktig God Jul og håper å se
mange av dere på våre aktiviteter i året som kommer.

For styret
Øystein Holten