Fullkombinert apportkurs (venteliste)

Nordenfjeldske Fuglehundklub har gleden av å tilby våre medlemmer organisert trening i fullkombinert jaktprøveform med den vi mener er best på dette, nemlig Solfrid Fagerbekk.

Fullkombinert jaktprøve er en prøveform som består av to deler: en vanlig jaktprøvedel (skog eller høyfjell) og en apportdel (vannapport, sporapport og søksapport). Alle øvelsene gjennomføres på samme dag og for å få premie må man ha bestått alle grener.

Treningen foregår i Vassfjellet over 4 forskjellige dager der det på siste dag legges opp til en «prøvetrening» hvor Geir Henning Strøm vil komme og bedømme prestasjonene og gi
verdifull veiledning og gode råd videre for de som vil prøve seg på denne øvelsen til høsten.

Det er satt opp følgende datoer: 16.juli – 18.juli – 23.juli – 25. juli med oppmøte Prix Kvål kl. 16:00. Alle kjører samlet opp til treningsområdet. Varighet pr gang er ca 4-5 timer. Det stilles krav til sauerenhetsbevis og dette må forevises. I tillegg bør hunden ha oppnådd apportbevis og ha grunnlegende apportferdigheter inne.

Kurset koster kr 400,-. Kurset er fulltegnet, men det er fortsatt mulig å sette seg på venteliste ved å fylle ut skjema under. Ansvarlig instruktør er Solfrid Fagerbekk, tlf 416 35 960.

Påmelding: