Førstehjelpskurs ved Melhus Dyreklinikk

Tirsdag 03.09 arrangert NFK i samarbeid med Melhus Dyreklinikk medlemskveld med tema: Førstehjelp for hund.

Her fikk vi en grundig gjennomgang av hva vi skal gjøre om uhellet skulle være ute i fjellet. Dette er svært nyttig spesielt med tanke på tiden vi er på vei inn i nå. Vi fikk også en gjennomgang av hvilke forberedelser vi bør gjøre og hvordan vi kan forebygge skader for å holde de firbente friske gjennom hele høst sesongen. I tillegg hadde vi en gjennomgang av den nye førstehjelpspakken, satt sammen av de dyktige ansatte ved Melhus Dyreklinikk. Denne pakken var det også mulig å kjøpe i løpet av kvelden. For alle som ikke var til stede, men ønsker å være sikker på at de har med seg nødvendig utstyr når de reiser til fjells anbefaler vi å ta en titt her.

Vi er svært glade for den enorme responsen vi har fått på dette arrangementet og de 60 plassene som var tilgjengelig var borte under to døgn etter at vi åpnet for påmelding. Dette viser at vi ansvarlige medlemmer som tar dyrevelferden på alvor. Vi må også benytte anledningen til å takke vår samarbeidspartner Melhus Dyreklinikk for å stille både lokale og dyktige ansatte til disposisjon for oss!