BIDRA TIL HUND OG JAKTÅRBOK 2022

Nå kan du melde inn utstillings- og jaktprøveresultat for året 2022. Send inn dine resultater slik at grunnlaget for utmerkelser og bidraget til HUND og JAKT ÅRBOK 2022 blir best mulig!

NB! Resultatene sendes inn ved bruk av e-post, resultat@nordenfjeldskefk.no

Skriv «Utstilling og prøveresultat 2022» inn i emnefeltet og send det til oss innen 10. januar 2023. E-post må minst inneholde følgende informasjon:

• Navn på hundens eier og fører
  • Rase, navn og registreringsnummer på hund
  • Arrangement, dato og resultat
  • Eiers e-post
  • Bilde av hunden (bildestørrelse 5 MB om mulig/ bildetype.jpg eller .png)
Nå kan du sende inn dine resultater, og bidra til at HUND og JAKT ÅRBOK for 2022 bli best mulig!

Hvert år deler klubben ut følgende utmerkelser på Årsmøtet:

• Årets prestasjon
  • Beste UK -hund
  • Beste AK -hund
  • Årets hund –Jakt
  • Årets hund skog
  • Årets fører
  • Årets hund –Utstilling
  • Sølvhund Cup (Vandrepremie/se statutter)
  • Årets Nordenfjeldske-profil (deles kun ut dersom noen har utmerket seg). Her er alles mulighet til å gi noen en spesiell klapp på skuldra, er det noen akkurat DU mener fortjener tittelen, så kan du melde dette inn til redaksjonen. “Årets profil” er en uoffisiell utmerkelse der styret i NFK, sammen med redaksjonen i Hund og Jakt utpeker en person, gjerne etter forslag fra medlemmene. Dette skal være en person som på en eller annen måte har utmerket seg i året som gikk.

Sølvhund Cup er en evigvarende vandrepremie som deles ut til et medlem i NFK ut fra deltakelse og resultater på Klubbmesterskap, Vinterprøve, Sølvhundutstilling og Sølvhundprøve.

Kriterier for å vinne vandrepremien i 2022:

Eier må ha vært medlem i Nordenfjeldske Fuglehundklub, fra 01.02 og ut kalenderåret. Må ha deltatt på alle av klubbens aktiviteter som ble arrangert i år. Det vil da være Klubbmesterskap, Sølvhundutstilling og Sølvhundprøven. (Vinterprøven ble avlyst pga. vær/føreforhold)

Statutter for SØLVHUND CUP – vandrepremie

Cupen blir utregnet på følgende måte:
2 poeng pr. start på deltakelse på klubbens arrangementer. Resultat som Ck, Cert, Cacit og HP på klubbens jaktprøver og utstilling gir ikke ekstra poeng. Dette pga. at det skal konkurreres på lik linje uansett klasse og rase. Premien deles ut på årsmøtet.

Poeng beregning Sølvhund Cup 2022:

• Sølvhundutstilling: BIR i sin rase: 3 poeng, BIM i sin rase: 2 poeng, Utstillingspremie: 1 poeng
  • Sølvhundprøven: 1.premie UK/AK/VK: 3 poeng, 2.premie UK/AK/VK: 2 poeng, 3.premie UK/AK/VK: 1 poeng (gjelder også 4.-5.-6.VK).
  • Klubbmesterskap: Nr.1 UK/AK: 3 poeng, Nr.2 UK/AK: 2 poeng, Nr.3 UK/AK: 1 poeng

Stiller man flere dager under Sølvhundprøven, blir det beste resultat som teller i konkurransen om vandrepremien.

Meld inn Sølvhund Cup resultater innen 10. januar 2023 til post@nordenfjeldskefk.no

Start emnefeltet med: «Resultater Sølvhund Cup» og  e-post må inneholde følgende:

• Navn på hund, eier/ fører
  • Evt. premie oppnådd og dato da premien ble oppnådd

(Husk man får 2 poeng/start bare for å delta)

Ved spørsmål kontakt oss på e-post, post@nordenfjeldskefk.no

Mvh Styret i NFK